Minecraft Bravo
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksPortalSøkLatest imagesBli MedlemLogg InnMap

 

 Server ustabilitet.

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Kustus
Administrator
Kustus


Antall Innlegg : 55
Join date : 19.12.2011
Age : 38
Bosted : Bodø

Server ustabilitet. Empty
PosteTema: Server ustabilitet.   Server ustabilitet. Icon_minitimeSøn Mar 04 2012, 15:11

Hei.

Fant endelig ut hvorfor servern har hvert ustabil i det siste.

6gig med ram dedikert bare til serveren er ikke nokk lengere.

Så det blir en liten nedetid i dag mens jeg utvider rammen til serveren.
Til Toppen Go down
TheSidKir

TheSidKir


Antall Innlegg : 34
Join date : 15.02.2012
Bosted : Væstføld

Server ustabilitet. Empty
PosteTema: Re: Server ustabilitet.   Server ustabilitet. Icon_minitimeSøn Mar 04 2012, 17:11

Kustus skrev:
Hei.

Fant endelig ut hvorfor servern har hvert ustabil i det siste.

6gig med ram dedikert bare til serveren er ikke nokk lengere.

Så det blir en liten nedetid i dag mens jeg utvider rammen til serveren.
Var det ikke du som hadde en ganske dyr PC?
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/thesidkir
Kustus
Administrator
Kustus


Antall Innlegg : 55
Join date : 19.12.2011
Age : 38
Bosted : Bodø

Server ustabilitet. Empty
PosteTema: Re: Server ustabilitet.   Server ustabilitet. Icon_minitimeSøn Mar 04 2012, 20:07

jo jeg har 12 gig ram totalt på pcen. jeg hadde dedikert 6 av dem til minecraft. d ble for lite. Razz
Til Toppen Go down
SRUSniper
Administrator
SRUSniper


Antall Innlegg : 84
Join date : 19.12.2011
Age : 32
Bosted : Drammen

Server ustabilitet. Empty
PosteTema: Re: Server ustabilitet.   Server ustabilitet. Icon_minitimeSøn Mar 04 2012, 20:28

TheSidKir skrev:
Kustus skrev:
Hei.

Fant endelig ut hvorfor servern har hvert ustabil i det siste.

6gig med ram dedikert bare til serveren er ikke nokk lengere.

Så det blir en liten nedetid i dag mens jeg utvider rammen til serveren.
Var det ikke du som hadde en ganske dyr PC?

Han har bare en liten fis av en pc han vettu Very Happy
Til Toppen Go down
pothead7

pothead7


Antall Innlegg : 16
Join date : 08.02.2012
Age : 26
Bosted : Åna-Sira

Server ustabilitet. Empty
PosteTema: Re: Server ustabilitet.   Server ustabilitet. Icon_minitimeMan Mar 05 2012, 19:35

Jeg har 2 gb ram -_- men er rask nokk for meg Razz
Til Toppen Go down
Kustus
Administrator
Kustus


Antall Innlegg : 55
Join date : 19.12.2011
Age : 38
Bosted : Bodø

Server ustabilitet. Empty
PosteTema: Re: Server ustabilitet.   Server ustabilitet. Icon_minitimeTir Mar 13 2012, 17:35

ser ut til at vi var litt for rask å oppgradere til 1.2.3

Sliter med ustabilitet og at serveren stopper opp. nether ser ut til å lagge serveren noe forferdelig.

Håper å fikse det snarest.

Til Toppen Go down
mythbusterns

mythbusterns


Antall Innlegg : 12
Join date : 09.01.2012
Age : 26
Bosted : haugesund

Server ustabilitet. Empty
PosteTema: Så er nether et problem da?   Server ustabilitet. Icon_minitimeTor Mar 15 2012, 14:43

Det kan være pga så mange pig zombies som spawner hele tida og alle flammene som er der. Du kan jo prøve å finne en måte å redusere pig zombie frekvensen. Altså her er et eksempel. pig zombie frekvensen er på 9. altså for hver gang det spawner pig zombie vil den spawne på en gruppe fra 1-9. Så hvis du finner en måte å redusere frekvensen fra 9 til 5 da så vil det redusere laggen i nether ganske mye da. Hvis noen lurer på hvorfor jeg ikke har vært innpå serveren i det siste, så er det på grunn av at eg har lastet ned technic pack 6. De fleste vet sikker hva den går ut på, men for de som ikke vet hva dette går ut på så bare søk Technic pack på Google. Jeg vet at de 2 siste setningene er Veldig off topic, men det var bare for det som lurte på hvor jeg har blitt av. Jeg kommer på om ikke så lenge. Men jeg håper at det jeg sa om nether hjalp dere litt Wink
Til Toppen Go down
SRUSniper
Administrator
SRUSniper


Antall Innlegg : 84
Join date : 19.12.2011
Age : 32
Bosted : Drammen

Server ustabilitet. Empty
PosteTema: Re: Server ustabilitet.   Server ustabilitet. Icon_minitimeTor Mar 15 2012, 14:51

mythbusterns skrev:
Det kan være pga så mange pig zombies som spawner hele tida og alle flammene som er der. Du kan jo prøve å finne en måte å redusere pig zombie frekvensen. Altså her er et eksempel. pig zombie frekvensen er på 9. altså for hver gang det spawner pig zombie vil den spawne på en gruppe fra 1-9. Så hvis du finner en måte å redusere frekvensen fra 9 til 5 da så vil det redusere laggen i nether ganske mye da. Hvis noen lurer på hvorfor jeg ikke har vært innpå serveren i det siste, så er det på grunn av at eg har lastet ned technic pack 6. De fleste vet sikker hva den går ut på, men for de som ikke vet hva dette går ut på så bare søk Technic pack på Google. Jeg vet at de 2 siste setningene er Veldig off topic, men det var bare for det som lurte på hvor jeg har blitt av. Jeg kommer på om ikke så lenge. Men jeg håper at det jeg sa om nether hjalp dere litt ;)

Vi har jo ikke hatt noe problemer med dette før? Men det jeg kan gjøre er å fjerne flamme store deler rundt Nether Spawn for å se om dette hjelper. Jeg tenker også at jeg vil dekke deler av spawn for å unngå at det ser ut som det gjør nå, mye er ødelagt pga ghast'ene som driver å flyr rundt å leker seg store og tøffe. Men jeg håper vi slipper å gå så langt at vi må redusere vanskelighetsgraden på serveren fordi det er for mange zombies? Men jeg synes dette er litt rart, for vi har jo ikke noe stor lag i den normale verden når det gjelder andre dyr og mobs, for det er jo mange som har gigantiske saue / kue / kylling farmer og det har ikke skapt en stor treghet som jeg har lagt merke til eller fått klage på. Men spørsmålet vi først må få understreke, hvem får tregheten og hvor den kommer fra. Er det fordi at folk ikke har en bra nok datamaskin, eller kan det skyldes at de har for dårlig nett til å holde følge med serveren, eller er det rett og slett serveren som sliter litt med å få oppdatert ting som er i Nether?
Til Toppen Go down
Kustus
Administrator
Kustus


Antall Innlegg : 55
Join date : 19.12.2011
Age : 38
Bosted : Bodø

Server ustabilitet. Empty
PosteTema: Re: Server ustabilitet.   Server ustabilitet. Icon_minitimeTor Mar 15 2012, 15:44

nether lagger litt pga noen enkelte ting.

World er hvor majoriteten av spillerne er.
kartet er for øyeblikket på 1.4 gig og den går ganske smurt.

serveren prioriterer world og så lenge bare 1 eller 2 spillere er der så oppdateres nether skjeldnere enn i world.

Dette skyldes i att verden både i world og nether er dobbelt så stor.
Mengden data som sendes ut til hver enkelt spiller har etter 1.2 nesten 3 doblet seg.

det er en bugg også i nether som gjør at det lagger mer enn nødvendig. men d er noe jeg skal se på etterhvert.

men serveren er oppe nå og automatiske oppdateringer er deaktivert. nå får d være nokk updates! hehe

Til Toppen Go down
Sponsored content





Server ustabilitet. Empty
PosteTema: Re: Server ustabilitet.   Server ustabilitet. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Server ustabilitet.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Minecraft 1.2.3
» Server Fremgang
» Server tilbakestilt
» for en sugen server dete her der...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Minecraft Bravo :: General Information :: Nyhetsoppdatering-
Gå Til: