Minecraft Bravo
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksPortalSøkLatest imagesBli MedlemLogg InnMap

 

 jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ?

Go down 
4 posters

er det dyrt ?
ja:)
jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Vote_lcap71%jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Vote_rcap
 71% [ 5 ]
nei:(
jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Vote_lcap29%jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Vote_rcap
 29% [ 2 ]
Antall stemmer : 7
 

AvInnlegg
kua_me_hua

kua_me_hua


Antall Innlegg : 27
Join date : 23.12.2011
Age : 27
Bosted : åna-sira

jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Empty
PosteTema: jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ?   jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Icon_minitimeTor Feb 23 2012, 17:39

prisene får å fikse våpen/armor uten enchant men når du har enchant blir det alt får dyrt synes jeg. jeg måtte betalt 126 £ får å fikse min dimond picaxe med eff III unbraking III og fortun III.
mens det koster ingen ting får sru eller kustus å fikse den.
hva synes du bruk din stemme Smile
Til Toppen Go down
Kustus
Administrator
Kustus


Antall Innlegg : 55
Join date : 19.12.2011
Age : 38
Bosted : Bodø

jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Empty
PosteTema: Re: jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ?   jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Icon_minitimeTor Feb 23 2012, 17:46

med tanke på alle enchantene dine så er d ikke så dyrt.

syns jeg ivertfall
Til Toppen Go down
SRUSniper
Administrator
SRUSniper


Antall Innlegg : 84
Join date : 19.12.2011
Age : 32
Bosted : Drammen

jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Empty
PosteTema: Re: jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ?   jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Icon_minitimeTor Feb 23 2012, 18:20

Jeg synes det ikke er dyrt, med tanke på så mange enchantinger du har. Som sagt, her en pris listen på alle enchanting og hva det vil koste og reparere det. Også må du plusse på 6£ for reperasjon av selve pickaxen.

Om du har en diamond pickaxe med:
Efficiency V
Fortune III
Unbreaking III

vil det koste deg 146£. Skal du kjøpe samme pickaxe med helt like enchanting vil dette koste deg 890£

Prisliste for reperasjon
Efficiency I - 10£
Efficiency II - 20£
Efficiency III - 30£
Efficiency IV - 40£
Efficiency V - 50
Unbreaking I - 5£
Unbreaking II - 10£
Unbreaking III - 15£
Fortune I - 25£
Fortune II - 50£
Fortune III - 75£
Silk Touch - 15£
Til Toppen Go down
kua_me_hua

kua_me_hua


Antall Innlegg : 27
Join date : 23.12.2011
Age : 27
Bosted : åna-sira

jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Empty
PosteTema: Re: jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ?   jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Icon_minitimeTor Feb 23 2012, 18:20

Kustus skrev:
med tanke på alle enchantene dine så er d ikke så dyrt.

syns jeg ivertfall
men hvorfor skal det være så dyrt når dere ikke betaler noe får å få den fiksa mens vi må betale så pass mye ?

dere kan jo gjøre det sån at alle kan fikse ting ?
Til Toppen Go down
SRUSniper
Administrator
SRUSniper


Antall Innlegg : 84
Join date : 19.12.2011
Age : 32
Bosted : Drammen

jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Empty
PosteTema: Re: jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ?   jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Icon_minitimeTor Feb 23 2012, 18:32

kua_me_hua skrev:
Kustus skrev:
med tanke på alle enchantene dine så er d ikke så dyrt.

syns jeg ivertfall
men hvorfor skal det være så dyrt når dere ikke betaler noe får å få den fiksa mens vi må betale så pass mye ?

dere kan jo gjøre det sån at alle kan fikse ting ?

Det er egentlig bare jeg som får lov til å fikse ting, pga at jeg er Blacksmithen og jeg jobber med det. Vi kan ikke tillate at alle får lov til å fikse sine egne ting, det vil bli ren misbruk og ikke gjøre spillet noe særlig mer utfordrende. Dette er også en av grunnene til at vi har et penge system, sånn at du kan tjene penger ved å selge ting og gjøre jobber, også har du utgifter sånn som ved å kjøpe ting du trenger, eller reparere ting i Blacksmith'en. Det er ikke det lureste å ha en Efficiency V og Unbreaking PÅ en Fortune III. Du bør helst KUN ha Fortune alene, og ha den med og kun bruke den når du kan grave ut noe som kan gjøre at du får flere ting. Men det tenkte vel ikke du på?
Til Toppen Go down
Kustus
Administrator
Kustus


Antall Innlegg : 55
Join date : 19.12.2011
Age : 38
Bosted : Bodø

jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Empty
PosteTema: Re: jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ?   jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Icon_minitimeTor Feb 23 2012, 20:21

vi kan også fjerne repair helt også da?

så slipper folk å betale for det. Da må man heller skaffe xp og enchante ny hver gang.

men ja d koster ikke oss noe å gjøre det. koster ikke deg noe å lage ny heller? Smile

anyways. så er valget om du vil reparere helt fritt. Smile
Til Toppen Go down
kua_me_hua

kua_me_hua


Antall Innlegg : 27
Join date : 23.12.2011
Age : 27
Bosted : åna-sira

jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Empty
PosteTema: Re: jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ?   jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Icon_minitimeTor Feb 23 2012, 20:39

Kustus skrev:
vi kan også fjerne repair helt også da?

så slipper folk å betale for det. Da må man heller skaffe xp og enchante ny hver gang.

men ja d koster ikke oss noe å gjøre det. koster ikke deg noe å lage ny heller? Smile

anyways. så er valget om du vil reparere helt fritt. Smile
ok da hvis dere ikke takler å ta det ned i pris kan det bare være samme pris. men kjønner ikke hvorfor det skal være så vanskeli. la reapering være grait å ha men er dyrt -.-
Til Toppen Go down
Kustus
Administrator
Kustus


Antall Innlegg : 55
Join date : 19.12.2011
Age : 38
Bosted : Bodø

jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Empty
PosteTema: Re: jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ?   jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Icon_minitimeTor Feb 23 2012, 20:42

hvis du tenker på arbeidet du sparer ved å i d hele tatt kan repaire så er det ikke så dyrt.

men man må kanskje være litt kresen til hvilke picaxer man enchanter med hva.

å ha en forbruks picaxe med fortune er jo uheldig siden du får mye ekstra slitasje uten belønning.

og fortune er ganske dyrt å repaire.

men jo vi kan alltids ta prisene litt ned, men vi ønsker folk skal tenke seg nøye om når dem gjør valg her. Smile

skal ikke vær for lett. Smile
Til Toppen Go down
pothead7

pothead7


Antall Innlegg : 16
Join date : 08.02.2012
Age : 26
Bosted : Åna-Sira

jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Empty
PosteTema: Re: jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ?   jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Icon_minitimeFre Feb 24 2012, 16:51

Men vi kan jo gjøre det sånn at Admin sender det til minecraftbravo brukeren sånn at ingen tjener på det
Til Toppen Go down
Kustus
Administrator
Kustus


Antall Innlegg : 55
Join date : 19.12.2011
Age : 38
Bosted : Bodø

jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Empty
PosteTema: Re: jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ?   jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Icon_minitimeFre Feb 24 2012, 17:09

Okei. Jeg ser hva du mener. Men da forsvinner enda mer penger fra omløpet.
vi har ca 16.000$ total på serveren i omspill.

Hver gang noen betaler inn til Minecraftbravo brukeren forsvinner dem.

Fordelen vil jo være at admins da kan kjøpe mer av andre brukere? som råstoffer osv.

Vi bruker penger for å sysselsette folk hvor det er ønskelig.

Dette er fordi pengene man får fra admin shop er dårlige. Men det er for at vi ønsker at folk skal greie å konkurere med prisene dær.

men hvis du har ett forslag til nye priser så kan du jo foreslå det så kan vi se på saken?

lag en prisliste som du mener er rettferdig?
Til Toppen Go down
pothead7

pothead7


Antall Innlegg : 16
Join date : 08.02.2012
Age : 26
Bosted : Åna-Sira

jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Empty
PosteTema: Re: jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ?   jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Icon_minitimeFre Feb 24 2012, 23:41

men når folk går i pyramiden blir ikke mer penger satt i omløp da ?
Til Toppen Go down
kua_me_hua

kua_me_hua


Antall Innlegg : 27
Join date : 23.12.2011
Age : 27
Bosted : åna-sira

jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Empty
PosteTema: Re: jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ?   jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Icon_minitimeOns Feb 29 2012, 15:56

Kustus skrev:
hvis du tenker på arbeidet du sparer ved å i d hele tatt kan repaire så er det ikke så dyrt.

men man må kanskje være litt kresen til hvilke picaxer man enchanter med hva.

å ha en forbruks picaxe med fortune er jo uheldig siden du får mye ekstra slitasje uten belønning.

og fortune er ganske dyrt å repaire.

men jo vi kan alltids ta prisene litt ned, men vi ønsker folk skal tenke seg nøye om når dem gjør valg her. Smile

skal ikke vær for lett. Smile
Efficiency I - 5£
Efficiency II - 10£
Efficiency III - 20£
Efficiency IV - 30£
Efficiency V - 40£
Unbreaking I - 5£
Unbreaking II - 10£
Unbreaking III - 15£
Fortune I - 20£
Fortune II - 30£
Fortune III - 40£
Silk Touch - 10£
kansje ?
Til Toppen Go down
SRUSniper
Administrator
SRUSniper


Antall Innlegg : 84
Join date : 19.12.2011
Age : 32
Bosted : Drammen

jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Empty
PosteTema: Re: jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ?   jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Icon_minitimeOns Feb 29 2012, 16:58

kua_me_hua skrev:
Kustus skrev:
hvis du tenker på arbeidet du sparer ved å i d hele tatt kan repaire så er det ikke så dyrt.

men man må kanskje være litt kresen til hvilke picaxer man enchanter med hva.

å ha en forbruks picaxe med fortune er jo uheldig siden du får mye ekstra slitasje uten belønning.

og fortune er ganske dyrt å repaire.

men jo vi kan alltids ta prisene litt ned, men vi ønsker folk skal tenke seg nøye om når dem gjør valg her. Smile

skal ikke vær for lett. Smile
Efficiency I - 5£
Efficiency II - 10£
Efficiency III - 20£
Efficiency IV - 30£
Efficiency V - 40£
Unbreaking I - 5£
Unbreaking II - 10£
Unbreaking III - 15£
Fortune I - 20£
Fortune II - 30£
Fortune III - 40£
Silk Touch - 10£
kansje ?

Med tanke på de prisene som allerede er satt så er jeg ganske fornøyd med prisene sånn som de er, fordi en Fortune III koster 75$ og reparere, med denne kan du LETT skaffe en del diamanter, redstone, kull og lapiz. Redstone kan man selge til meg for 5£ per stack, også i Admin Shop kan man selge lapiz og tjene litt penger for det også. Jeg snakker ikek om at du skal tjene opp alle pengene du er nødt til å bruke for å reparere den. Pluss, om du er litt smart her nå så tar du ikke en enchanting som Fortune på en pickaxe du bruker generelt til graving, doh. Skaff heller en egen pickaxe med Fortune, som du kun bruker når du skal grave ut diamanter og andre ores.

Folk tjener også bra med penger om de har en Efficiency Pickaxe med V, og graver ut litt obsidian. Jeg og Annika har tjent oss veldig rike på akkurat dette her, og det er ganske rask penger, om man finner et sted som det er vann og lava på samme sted. Pluss at man får senere quests hvor man kan tjene litt penger på, også kanskje kommer flere templer, hvem vet? Jeg synes dette er en helt grei måte for meg å tjene penger på, ikke fordi det er en lett måte, men fordi at det er ikke så ofte jeg kan gå og grave og spille som en normal spiller og skaffe penger på samme måte, fordi jeg teleporterer meg frem og tilbake, opp og ned, hjelper med ditt og datt. Jeg kan gå med på at vi kan gi pengene som tjenes til MinecraftBravo, men da må dere regne med at jeg ikke vil sette en stor nok prioritet på reparasjoner.

Som tidligere nevnt har dere ikke mange utgifter akkurat nå, det er også dette vi prøver å få gjort noe med at dere også må bruke penger på noe, og ikke bare bli søkk rike, derfor er reparasjoner og liggende ting veldig bra. Har også nevnt at jeg planlegger å sette opp en bonus ordning som gir deg rabatt basert på hvor ofte og hvor mye du reparerer dine ting, jo mer du er der, jo mer bonus får du.

I min mening føler jeg at prisene er bra nok som de er, jeg synes vi alle skal være takknemlig for at vi faktisk lar folk få reparert tingene sine, sånn at en pickaxe med en veldig god enchant kan være så lenge man vil. I utgangspunktet av Minecraft Bravo tror jeg ikke vi hadde lat bruk av dette tillates. Dette er min mening.
Til Toppen Go down
Kustus
Administrator
Kustus


Antall Innlegg : 55
Join date : 19.12.2011
Age : 38
Bosted : Bodø

jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Empty
PosteTema: Re: jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ?   jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Icon_minitimeOns Feb 29 2012, 17:10

Tiden du bruker på å levle opp, få tak i ny diamond. og faktisk få rett enchant er antageligvis 3 ganger så tidkrevende som å bare skaffe pengene?

poenget er at vi vil penger skal være i omløp.

Srusniper som har majoriteten av intjeningen sin på reperasjoner er også en av dem som har handlet MYE av andre spillere.

Prisene du satt opp kua tror jeg blir for billige. Med tanke på at du får tilbake 3 diamonds, 2 sticks og en ganske bra enchant. tar LANG tid å skaffe di tingene hvis du ikke kan reparere.

Til Toppen Go down
Sponsored content





jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Empty
PosteTema: Re: jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ?   jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
jeg synes det er får dyrt. Hva mener du ?
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Minecraft Bravo :: Gameplay Talk :: General Gametalk-
Gå Til: